Rema 1000 på Ensjø - med valørmerker for kategorier som barnemat, brød og frukt- og grønt

Debio lanserer valørmerker for matvarehandelen

10.03.2016

Dagligvarekjedene satser på økologi
Med valørmerkene ønsker Debio å gi virksomheter som satser på økologi mulighet til å synliggjøre og markedsføre dette overfor sine kunder. Gjennom et pilotprosjekt i samarbeid med Coop og utvalgte Coop Mega-butikker i Rogaland og Oslo, har ordningen blitt testet ut. 3.mars åpnet Rema 1000 sin testbutikk for konsepter og innovasjon, med spesielt fokus på økologi - på Ensjø i Oslo. Her er valørmerkene godt synlig for kundene innenfor flere kategorier som barnemat, brød og frukt- og grønt. Rema 1000 melder at satsingen på økologi er langsiktig.
 

 

Merkeordning for abonnementsordninger og butikkutsalg
For å kunne bruke Debios valørmerker i matvarehandelen gjelder Debios Regler for bruk av Debio-merker i matvarehandelen


Godkjenningen kan omfatte:

  • Abonnementsordning; andeler med økologiske/Debio-godkjente varer som virksomheten omsetter. Godkjenningen gjelder ikke for den enkelte middagskasse, fruktkurv o.l. hvor kunden selv bestiller et utvalg.
  • Butikkutsalg; enten samlet for butikkens omsetning eller spesifisert for definerte kategorier (for eksempel frukt- og grønt, egg, barnemat, etc.)

 

Her kan du lese mer om valørmerker for servering og matvarehandel

Skjema for innmelding finner du her